Despăgubire pentru zbor întârziat

Dacă ai ajuns cu cel puțin 3 ore întârziere la destinația finală, s-ar putea să ai dreptul la despăgubiri de până la 600 euro. Folosește calculatorul nostru gratis pentru a verifica suma.

Faceți click aici pentru a înregistra reclamația, este gratis.

Orice zbor, operat de orice companie aeriană și pe orice aeroport din lume poate întârzia. Este frustrant, în special dacă aveți 2 sau 3 zboruri de legătură. 

Un zbor este considerat întârziat dacă plecarea este cu minim 15 minute mai târziu decât ora de plecare programată inițial. Sunteți eligibil pentru despăgubiri dacă zborul ajunge la destinația sa finală cu cel puțin 3 ore mai târziu decât ora planificată inițial.

Diferența dintre zborurile intarziate și cele anulate este ușor de înțeles. Un zbor este întârziat dacă este operat mai târziu, dar sub același număr de zbor ca și cel programat inițial. Dacă numărul zborului este modificat, zborul original este considerat anulat.

Pasagerii care călătoresc în/ către/ din Europa sunt protejați prin regulamentul EC261/2004. Acest regulament protejează drepturile pasagerilor și disciplinează traficul aerian. Conform EC261/2004, o întârziere de peste 3 ore la destinația finală dă dreptul pasagerilor la despăgubiri de până la 600 EUR.

Despăgubirea nu este oferită în următoarele cazuri:

  • Sosirea la destinație cu o întârziere mai mică de 3 ore
  • Zborul este operat de companii aeriene non-europene cu plecări la fel din țări non-europene
  • Zborul este operat de companiile aeriene europene cu plecare și sosire în afara EU

Să aruncăm o privire la câteva exemple de mai jos:

  • Zbor Lisabona către Berlin operat de orice companie aeriană
    A aterizat cu o oră mai târziu la Berlin. Această întârziere nu este compensabila, deoarece întârzierea la sosire este mai mică de 3 ore.
  • Zbor Moscova - Bruxelles operat de Aeroflot
    A aterizat la Bruxelles cu o întârziere de 3 ore 10 minute. Această întârziere nu este compensabila, deoarece plecarea a fost dintr-o țară non-europeana și compania operatoare este la fel non-europeana. În ciuda faptului că întârzierea a fost mai mare de 3 ore, în acest caz naționalitatea companiei aeriene și țara de plecare au fost decisive.
  • Zbor Chicago spre Frankfurt operat de Lufthansa
    Întârziere la sosirea in Frankfurt - 3 ore și 10 minute. Pasagerii au dreptul la despăgubiri deoarece, chiar dacă zborul a plecat dintr-o țară non-europeana, zborul este operat de o companie aeriană europeană, cu destinatie în Europa. 

Ca și în cazul anulărilor, motivul întârzierii este un factor foarte important pentru a determina dacă sunteți eligibil pentru despăgubiri sau nu. Dacă motivul nu depinde de compania aeriană, nu va fi acordată compensația. Consultați lista detaliată a motivelor aici.

Valoarea compensației poate varia de la 250 la 600 de euro. Acest lucru este direct dependent de distanța dintre aeroportul de plecare și de sosire. Vedeți explicațiile detaliate de mai jos.

Întârziere la aeroportul de sosire Distanță Despăgubiri
Mai puțin de 3 ore Orice distanță Fără despăgubiri
Mai mult de 3 ore Mai puțin de 150km 250euro
1500-3500km 400euro
Mai multe de 1500 km in EU 400euro
3-4 ore Mai mult de 3500 km EU - non-EU 300euro
Mai mult de 4 ore Mai mult de 3500 km EU - non-EU 600euro

Dacă zborul întârzie mai mult de 5 ore, pasagerii pot solicita rambursare integrală.

Pasagerii pot solicita despăgubiri până la 6 ani de la data călătoriei, în funcție de țara implicată în itinerariu. Fiecare țară stabilește un termen limită intern. Toate cele 27 de țări ale UE sunt considerate Uniunea Europeană, precum și Irlanda, Norvegia, Elveția, Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Reunion, Mayotte, Saint Martin, Azore, Madeira, Insulele Canare. Puteți vedea lista tuturor țărilor cu termen limită aici.

În timp ce Uniunea Europeană reglementează destul de clar încălcarea programului de zbor, în alte țări totul nu este atât de simplu. În unele țări depinde de politicile interne ale companiilor aeriene, în altele există reguli destul de simple de urmat.

În Statele Unite, compensația este oferită în funcție de condițiile de transport ale fiecărui operator. EC261 / 2004 nu se aplică încălcărilor zborurilor interne din SUA. Trebuie menționată Convenția de la Montreal, care acoperă daunele sau pierderile rezultate din întârzieri sau anulări ale zborului.

Nu există nicio reglementare în China. Pentru zborurile interne, doar unele companii aeriene oferă despăgubiri de la 200 la 800 RMB. Unele companii aeriene compensează doar întârzierile de peste 8 ore.

În Africa, fiecare companie aeriană își urmează propria politică internă.

După cum puteți vedea, EC261/2004 este cea mai bine articulată reglementare care se extinde asupra multor destinații. Dacă călătoriți în Europa și ați avut un eveniment neplăcut în timpul călătoriei, vă rugăm să ne contactați și vom examina plangerea. Acum este mai ușor ca niciodată sa va protejati drepturile.